WORK IN PROGRESS FESTIVAL
VAN 16 tot 27 APRIL '25
OUTSIDE IN, dat is genieten van try-outs en ‘work in progress’ van nieuwe makers die het experiment opzoeken in residentie bij RADAR en theater arsenaal.
Negentien projecten in de podiumkunsten tonen zich in volle ontwikkeling bij theater arsenaal en cultuurcentrum Mechelen. Daarnaast presenteren tien beeldende kunstenaars hun pril werk in de Kunsthal.
Achter de schermen krijgen de makers artistieke coaching, technische ondersteuning en feedback van professionals. Als toeschouwer maak je deel uit van het maakproces en beleef je de creaties in hun puurste vorm.
Een initiatief van RADAR en theater arsenaal i.s.m. Kunsthal Mechelen en Cultuurcentrum Mechelen
podium
STEEGSKE
febe Coysman &
Lena majri
Steegske neemt ons mee naar een grimmig steegje in de achterbuurten van de grootstad, waar de achterdeur van een restaurant op uitkomt.
We mogen voor één keer getuige zijn van hetgeen normaal verborgen blijft, de plek waar de werknemers rookpauzes nemen, restjes opeten, zich verstoppen, panikeren, tot rust komen, roddelen, ruzie maken, de liefde bedrijven, stiekem conversaties voeren met een rat uit het riool,...
woensdag 16 april
grote zaal - 22:00

kindjes komen uit bloemkolen
Louky van eijkelenburg
Louky van Eijkelenburg is één van de schrijfresidenten van theater arsenaal.
Tijdens deze residentie werkte ze vooral aan de voorbereiding van
een toekomstige voorstelling (werk)titel VRUCHTVLEES.
De tekst, die zowel als theatertekst en proza moet dienen, heeft als hoofdvraag: ‘Wil ik kinderen?'
zaterdag 19 april
café - 19:30


©Heleen Destuyver
Project
zero
Heleen destuyver
Heleen Destuyver, ook bekend van the girl who cried wolf is terug met eigen muziek. Vanuit haar hoofd en hart brengt ze tijdens Outside in festival een eerste inkijk in haar nieuwe eigen songs. Project zero brengt je in een eigen wereld en sfeer.
zaterdag 19 april
café - 20:00
heb het te warm,
zal doen wat ik kan
FLORa van canneyt & Jeff de maeyer
Heb het te warm, zal doen wat ik kan (14+) is een stuk over drie mensen met andere perspectieven, achtergronden, middelen … die nog niet willen opgeven. Een strijd voor alle komende generaties.
zaterdag 19 april
REPETITIERUIMTE - 20:45


Wild
narcissus
Bavo buys
In Wild Narcissus word ik Narcissus, the worst version of myself. Narcissus is wat ik vrees te worden of vrees te zijn. Ik geef mijn waanzinnige zelfliefde bloot.
Het publiek hangt aan mijn lippen en maar goed, anders kwijn ik weg.
Gelukkig werkt zelfliefde aanstekelijk, toch?
zaterdag 19 april
kleine zaal - 21:30

©Rudy Carlier
©STOET
la librisco al magma
Isabella arboleda
De Librisco al Magma draws inspiration from Slesa, a writing device used by Sanskrit poets where they used to fuse two or more stories into a single text. Assembling energies becomes a way of exploring a kaleidoscope of narratives in one single body.
woensdag 23 april
kleine zaal - 21:15

©Isabella Arboleda

©Eva Honings
het kantoor van de milde verslaving
ebe meynckens & nand van looveren
En het is in het hoofd dat de gedachten vastlopen. Het is kijken naar wie eerder en eerder liep niet goed af. Het is proberen uit de woorden geraken. Uit de kluwen van het eigen denken te geraken. Het is proberen om hulp vragen.
zaterdag 26 april
café - 19:30

©Lune Marchal

©Marc Wellens
wrap it up, please
Agnese forlani
Wrap It Up, Please is a research project that started with a few pieces of plastic and the many questions they raised. By bringing together materials, stories, artworks, and texts, I explore how plastic appears, the functions it serves, and the stories it tells.
zaterdag 26 april
repetitieruimte - 20:20
once upon a streetcar
collectief
Haaibaai
Antwerpen. De tram stopt in Deurne Noord, en Blanche DuBois stapt uit—met haar rolkoffer, haar Stanley-beker en haar illusies.
Voor de duizendste keer neemt Blanche de tramlijn. Voor de duizendste keer zet ze het leven van haar zus op zijn kop. En wij? Wij blijven kijken.
zaterdag 26 april
kleine zaal - 21:10

©hans maakt een foto

©Kaelan Houssiere
Bijgeluid
bert toulet &
ine van bortel
Hoe stil is stilte echt? Is het de volledige afwezigheid van geluid, of slechts een illusie waardoor we comfort vinden in een wereld die nooit volledig tot rust komt?
In Bijgeluid stellen we ons open voor de ruis die
anders verborgen blijft.